133| Pocta Janě S.

… a všem organizátorům jakýchkoliv srazů, akcí ... teda vlastně i mně samému?! Proč pocta? Inu bejt organizátorem je špatnej job: moc práce, žádnej vděk, jen připomínky, požadavky, námitky a stížnosti – no prostě ... žádnej med!     

Organizování „velkých“ třídních srazů a podnikových výletů jsem už dávno vzdal. Kdo viděl ten díl Chalupářů, kdy obyvatelé Višňové vyrazili autobusem (řízeným Vladimírem Menšíkem) na výlet do Prahy – zřejmě tuší, o čem mluvím. "Višňováci" se ožrali až večer U Fleků … moji zaměstnanci už v ranním rychlíku. Pravda, měli na to více času! Udržet je po hromadě na trase: "nádraží – hotel", by bylo nesnadným úkolem i pro zkušeného bachaře … a tudíž nesplnitelným pro kluka po vojně, který všem podřízeným vyká a kterého staří zaměstnanci neberou vážně ani náhodou. Dostat je do metra – mám vyhráno, tam už mi neutečou, myslel jsem si naivně. Nevím jak, ale nakonec se to přece jen povedlo. Instrukce: „Druhou stanici vystupujeme! Kdo se zapomene ve vlaku, musí jet o 2 stanice dál, pak přestoupit do protijedoucího vlaku a vystoupit na I. P. Pavlova! Je to jasné?“

Nemyslím si, že mě někdo slyšel. A pokud slyšel, tak i vnímal. I když přece … vystrašil jsem starší ženu: „Pane, prosím vás, musím taky vystoupit, když mám sraz s dcerou na Mládežnické?“

„Nemusíte paní, vy zůstaňte … chlapi, tady přece nemůžete chlastat!“ vzmůžu se jen na nedůrazný protest vidouc, že tvrdé jádro si nejenže statečně přihýbá z vlastních „vypálených“ zásob, ale projevuje nebývalou snahu navázat kontakt s „domorodci“ a zvláště pak s „domorodkyněmi“. Jenže družební aktivita se nesetkává s pochopením. To je frustruje natolik, že nedokáží zabránit výronu nevhodných, o to však hlasitějších poznámek… Naštěstí už vlak vjíždí do stanice, takže zaječím na celý vagón: „Vystupujeme!“

Než stihnu spočítat ztráty, nastává vpředu, u eskalátorů chaos. Nemusím bejt zrovna mentalista, abych si domyslel příčinu. Ano, už vidím na zemi, u nástupní hrany pojízdných (nyní však stojících) schodů, chumel několika těl, z nichž minimálně dva kabáty mi jsou povědomé. Takže v okamžiku, kdy spatřím (zhora přijíždět) dozorčího metra v doprovodu příslušníka VB, nastává okamžik rychlého rozhodnutí: jsem tady sám a nikoho z brzdičů veřejné dopravy prostě neznám. Obloukem obcházím dav a vedlejším eskalátorem vystoupám na povrch, kde se na mne vrhají ženy z kanceláří, nechápající, kde zůstali ostatní. Až později jsem se dozvěděl, že pohromu na schodech způsobila narušená stabilita „mého“ pracovníka údržby, jenž se pustil madla a odporoučel se k zemi. S sebou strhnul nejen kolegu, ale i několik místních. Že je však všechno zlé pro něco dobré – se ukázalo i teď. Než se dořešila (naštěstí jen omluvou a domluvou) eskalátorová patálie … stihají se vrátit i mechanici, kteří v zápalu touhy podělit se o zážitky z cestování s místními dívkami, opravdu zapomněli vystoupit.

Do hotelu jsme dorazili v relativním klidu, nepočítám-li zastavení dopravy na magistrále (díky snaze  všech přejít křižovatku na jednu zelenou). Správně jsem tušil, že je to klid před bouří. V rychlém sledu jsem na recepci řešil 3 reklamace stran vybavení pokojů, 2 stížnosti na výhled do nevzhledného dvora a vzápětí další 2 na velký hluk z ulice (vyřešeno prohozením pokojů). Také pozdější stížnosti: na kvalitu jídla, na divadelní představení, či na předem schválený program … mě utvrdili v tom, že organizaci aktivity skupiny větší, než moje rodina, přenechám (bez jakékoliv zášti) zkušenějším a výkonnějším kolegům s tím, že se opravdu spokojím s postem řadového účastníka, jen pouze občas si stěžujícím.

****

Bohužel: člověk míní, Pan Bůh mění. Někdy jsem, vnějšími faktory donucen, ze svých zásad slevit, či je úplně obejít. Důvodem je většinou návštěva rodného města a potřeba zajistit si společnost v čase, který trávím v místních restauracích. Léty se vykrystalizovalo zdravé jádro zhruba 10 lidiček, které před příjezdem informuji e-mailem: kde a kdy budu s nadějí, že tam nebudu sám. Zatím jsem nezůstal – a tak vznikly minisrazy!

Vyzkoušený model jsem se rozhodl nově aplikovat (před únorovou návštěvou) s kolegy ze střední. Napsal jsem informační mail o mém příjezdu, přidal návrh termínu, času a místa a tím považoval věc za vyřízenou. Ne tak však moji soukmenovci, kteří roztočili kolotoč dotazů, informací, potvrzení, rušení potvrzení, čímž se z malého organizování stává organizování velké. Nechme promluvit fakta:

  • Úvodní můj mail: Milí kamarádi, milé kamarádky, co kdybychom se sešli ve čtvrtek 9. 2., po 17. hodině, v restauraci Jiný svět, v Mezidvorské ulici 4. Nemám kontakt na Ilonu a Pavla. Michal (posláno na mně známé adresy: Ivana, Bětka, Zdeněk, Jarek)
  • Skvělý nápad, přeposlal jsem info Pavlovi. Zdeněk
  • Souhlasím, kontaktovala jsem Ilonu, slíbila účast. Bětka
  • Přijedu! Pavel
  • Ve čtvrtek 8. 2. mohu až po 18 hodině. Ivana
  • Rekapitulace. Účast přislíbili: já, Pavel, Zdeněk, Běta, Ivana a Ilona. Michal
  • Nerozumím tomu, bude to 8., tedy ve středu nebo až ve čtvrtek 9.? Pavel
  • Nebuď hnidopich! Zdeněk
  • Také v tom mám hokej! Ilona má problém, napíše to sama. Běta
  • To jsem rád, že jsem jednou nespletl datum já, takže ujasňuji: čtvrtek 9. 2., po 17. – tj. klidně i v 18h. Přehlídl jsem snad mail od Ilony? Michal
  • Fajn, tak bychom si ještě měli potvrdit místo, ať nesedíme každý jinde. Zdeněk
  • O místě snad už byla řeč, to se nezměnilo! Ale pro sicher, vysvětlím cestu ještě jednou!! Michal (a napíši půlstránkový itinerář … v lehce satirickém tónu)
  • Je vidět, že rád píšeš. Bětka
  • Je vidět, že nemá co na práci. Zdeněk
  • Jste oba nějací moudří, času mám, pravda dost, ale na psaní i vážnější témata, než stále vysvětlovat nevysvětlitelné. Michal
  • Ozval se někomu Jarek? Zdeněk
  • Žije v cizině – neozval. Běta
  • Nevyjde mi to, mám školení v Brně, je mi to líto. Ilona
  • Jarek mi psal na skype – nemůže se uprostřed zimní sezony urvat, ale všechny vás pozdravuje. Michal
  • Tak kolik nás vlastně bude? Pavel
  • Ty, já, Zdenda, Běta a Ivka – takže 5. Michal
  • A co Ilona, na tus zapomněl? Pavel
  • Sis nevšiml, že nestíhá z Brna? Běta
  • Nebylo by lepší se sejít v Podolí, jako minule? Zdeněk
  • V Podolí bych mohla být už v půl 6! Iva
  • Takže to bude v Podolí? Jarek se možná na otočku utrhne! Pavel
  • NĚÉÉÉ!!! Nekomplikujte to! Do Podolí nejede metro! Michal
  • Zdravím, Brno padlo, ale netrefím do Podolí! Ilona
  • NENÍ TO V PODOLÍ! Kdo napíše ještě 1x to slovo, platí útratu! Michal
  • Neměl bys to raději napsat ještě jednou? Běta
  • Nebo můžem hlasovat! Zdeněk
  • Víte co? Já budu ve čtvrtek 9. 2. (tj. pozítří) od 17 do 18 v „Jiném světě“. Snad tam nebudu sám. Tímto uzavírám komunikační kanál a těším se na vás. Michal
  • OK. Pavel
  • Přijedu s Jarkem. Zdeněk
  • Tak Brno přece jenom je – takže někdy příště, třeba v létě, ju? Ilona
  • Zkusím přijít už před šestou. Ivana
  • No tak, hlavně že jsme se dohodli. Bětka

Jsem rád, že se jednalo jen o minisraz, být to sraz velký, tak si píšeme, diskutujeme, navrhujeme, rušíme a přemísťujeme ještě v době po mém návratu z města.

Autor: Milan Vít | neděle 26.2.2017 6:00 | karma článku: 16,55 | přečteno: 377x
  • Další články autora

Milan Vít

37 / Dopis 16 leté dceři

Proč jí vzkaz z konce blogu nepředám osobně, tedy ústně, v úterý na slavnostním obědě. Důvody jsou dva: za prvé mi to přijde o fous slavnostnější a třeba někomu pomůžu vyjádřit i jeho pocity.

29.1.2024 v 6:30 | Karma: 14,01 | Přečteno: 353x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

35 / 100 let

Důležité termíny dnešního příběhu: bankomat, výročí, strategie, etika, etiketa, drtivá porážka ... u zubaře.

21.3.2023 v 6:55 | Karma: 9,10 | Přečteno: 197x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

34 / Už jsem i já prozřel...

... už i já pochopil, že to sprosté slovo, ta proradná "inflace", dorazila i do mé garsonky a usadila se mi v peněžence. Následující text vznikl jako mailík poslaný kamarádce k pobavení u ranní kávy. Uvidíme, třeba pobaví i vás.

20.3.2023 v 6:30 | Karma: 19,10 | Přečteno: 628x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

33 / Jak se nás moc nesešlo

Rád splknu u piva se „starými kámoši“ ... jsem ochotnej věnovat přípravě srazu čas, pár peněz, najít termín a místo, byť nikdy nevyhovím všem. Ale není to žádnej vědeckej úkol hodnej dizertační práce, na malej bločeg to snad dá.

24.10.2022 v 6:06 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Vít

32 / Dvojím pohledem

1 příběh očima 2 postav. Málokdy se shodnou, takže ve výsledku tu jsou příběhy dva. Mým maximem byl pohled 6 ex-spolužáků na třídní sraz. Dnešní téma je obyčejné: začíná víkend nezletilé dcery trávený u otce.

18.10.2022 v 7:20 | Karma: 9,67 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 219
  • Celková karma 14,01
  • Průměrná čtenost 404x
Jsem "exot". Myslím jinak, konám jinak a také jinak píši! Věřím, že nejsem jediný, že jsme aspoň dva, doufám, že existuje "můj ideální" čtenář. Čtenář, který si sedne s kávou k počítači, najde si "mě" a čte... zapomene na čas, kafe mu stydne a bábovka osychá. Když dočte, zdolá kávu na 3 loky a jde konečně něco pořádného dělat!

 

A kdo jsem já? Zcela jistě:

 

Muž spíš starý - nežli mlád, spíše chorý - nežli zdráv! Spíš jsem těžší - nežli lehčí, spíše píši - nežli řečním! Spíš jsem zvíře - nežli kráska, všechno sním a ještě mlaskám! Chci být vtipný a ne smutný - předsevzetí: nebýt trapný! Dnes jsem tu a ... zítra? Kdo ví?