Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je to ku**a!

Ano, je. Nebo to taky může být kráva. Jen to první je takový ... No ... Hůř snesitelný pro uši. Ale častokrát mnohem výstižnější.

"Kurva!" vylítlo mi nedávno z pusy, když jsem jela tramvají, která prudce zabrzdila na křižovatce, když před ní zčistajasna projelo auto.

Ticho, že byl snad slyšet i dech řidiče zavřeného v té jeho kabince. Jeden by si bláhově myslel, že když takhle nečekaně zabrzdí tramvaj a člověk z toho div neslítne na podlahu, nebude jediným, kdo bude mít potřebu to celé komentovat.

Evidentně jsem ale byla sama. Moje "kurva" se vozem rozlehlo silněji, než bych si přála. Sestra stojící po mém boku nevyvíjela žádnou snahu mě zachránit od pádu. Naopak po mně ještě hodila vražedným pohledem, kterým jako by říkala: Zuzano, drž hubu!

"No co je?" lehce jsem ji okřikla. Ona jen zakroutila hlavou, protočila oči a od té chvíle se tvářila, že mě nezná. (Beztak už si každý stačil spočítat, že k sobě patříme.)

Nechápala jsem, proč toho tolik nadělá (jako by snad v tramvaji byly malé děti, jimž bych svými nevhodně zvolenými výrazy mohla nějak narušil morální výchovu). Do té doby, než jsem sjela pohledem k paní, která seděla pode mnou. Paní v seniorském věku si mě zamračeně měřila, jako bych provedla něco vskutku nestoudného. Rozhlédla jsem se po tramvaji a zjistila, že tahle důchodkyně byla evidentně jediná, koho trápil můj slovník. Když pak o několik stanic dál vystupovala, nezapomněla ji ještě věnovat jeden výchovně-káravý pohled. Až bych se zastyděla, kdybych měla nějaké svědomí!

Uznávám, že slovo, které jsem použila, se do slovníku dámy moc nehodí. Ale na mou obranu musím podotknout, že ho užívám pouze v životu nebezpečných situacích. Třeba když cukne tramvaj, a já málem upadnu. Nebo když už to hnedle vypadá, že mě přejede auto. Nebo taky když v kuchyni sáhnu na hrnec s vroucí vodou či pánev s rozpáleným olejem (na což jsem expert).

V situacích, kdy mi nehrozí smrtelný úraz, jsem si vždy vystačila a vystačím s pojmy "Ježiš", "sakra" a "jemináčku". To poslední používám až posledních pár měsíců. Někde jsem ho zaslechla a začalo mě bavit (Rozšiřování slovní zásoby nikdy neuškodí.). Ta první dvě občas použiju blízko po sobě. Je pravdou, že to leckdy někoho pobaví. A já jsem z toho pak ráda, že už skoro mluvím jako dáma. A to se cení!

Autor: Zuzana Holmanová | sobota 25.2.2017 22:46 | karma článku: 18,15 | přečteno: 1195x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ficova vláda schválila zákon o veřejnoprávní televizi, z RTVS bude STVR

24. dubna 2024  13:08,  aktualizováno  15:04

Slovenská vláda ve středu schválila návrh zákona o Slovenské televizi a rozhlasu (STVR). Ten...

ANO bylo pro zvýšení zvýšení věku odchodu do důchodu, nelíbil se způsob

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:03

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Za pomoc známým s daňovými podvody dostal šéf finančního úřadu podmínku

24. dubna 2024  15:01

Krajský soud v Brně ve středu opětovně uložil podmíněný a také peněžitý trest bývalému řediteli...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno 

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Do, what you love. Remember, who you are & don´t waste your life trying to impress other people.

http://www.facebook.com/pages/Zuzana-Anesa-s-lehkými-úvahami-o-ne-vždy-lehkém-životě/396165033744388?ref=hl

Seznam rubrik